MARTech Serwis Mariusz Czyż. Marii Walewskiej 35. 26-624 Kowala

Młot hydrauliczny

Młot hydrauliczny – jest to typ młota kafarowego, gdzie napęd bijaka poprzez różne rozwiązania konstrukcyjne wykorzystuje energię ciśnienia oleju hydraulicznego.
Młoty hydrauliczne wykorzystuje się jako osprzętu współpracującego z maszynami budowlanymi (koparkami kołowymi i gąsienicowymi, minikoparkami i mini-ładowarkami) do wyburzania budowli, wykuwania, usuwania nawierzchni drogowych oraz pozyskiwania materiałów w kopalniach odkrywkowych (np. kruszyw).
Młoty podłączane są do maszyn przy pomocy specjalnej instalacji hydraulicznej, zabudowanej na maszynie budowlanej przystosowanej do ich obsługi; do działania wykorzystują ciśnienie oleju hydraulicznego maszyny wytworzone przez pompę hydrauliczną.
Młot hydrauliczny jest urządzeniem zasilanym dzięki pracy pompy hydraulicznej maszyny budowlanej-nośnik. Ta sama pompa napędza większość funkcji maszyny, zaczynając od poruszania się poprzez wszelkie ruchy maszyny (obrót, praca ramieniem) aż do zasilania osprzętu zamontowanego na ramieniu maszyny.
Ciśnienie hydrauliczne w każdej maszynie budowlanej typu, który nas interesuje jest wartością dokładnie określoną dla jej poprawnego funkcjonowania. Nas interesuje ciśnienie które jest podawane przez pompę i jest mierzone na końcu instalacji zasilającej. Cała instalacja hydrauliczna jest wypełniona olejem hydraulicznym.
Z instalacji hydraulicznej maszyny, która ma swoje zakończenie na ramieniu , olej pod ciśnieniem jest doprowadzamy do młota przewodami elastycznymi zabudowanymi standardowo na młocie. Ciśnienie oleju podawane do młota powinno być wartością stałą i mieścić się w zakresie, w którym pracuje dany model młota. Jeżeli jest inaczej – praca młota jest zakłócona lub niemożliwa. Ciśnienie na końcu instalacji można regulować.
W dużym skrócie – olej wprowadzany do młota pod ciśnieniem przepływa przez tzw. akumulator, który jest stalowym blokiem posiadającym w środku wytoczone ścieżki, którymi płynie olej. Dalej olej wprawia ruch pewien rodzaj tłoka, zwanego bijakiem, który znów uderza w grot młota. Gaz którym wypełnione są komory młota powodują efekt powrotu bijaka i kolejny etap uderzenia. Tryb i poszczególne etapy pracy zachodzącej w młocie przypominają trochę pracę silnika. Tak jak i tam, kolejne etapy jego pracy są określane jako suwy.
Serce młota najczęściej jest skręcone czteroma śrubami, tzw. szpilkami, całość jest zamknięta w obudowie. W młotach zastosowane mogą być poduszki ze specjalnego rodzaju gumy, zamontowane w dolnej i górnej części młota. Poduszki amortyzują niekorzystne skutki uderzenia młota i mają zapobiegać nadmiernemu generowaniu hałasu.
Szanowni Państwo zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą części zamiennych do młotów hydraulicznych.
Zapraszamy do dalszej lektury.
MARTech SERWIS